Ik maak een persoonlijk leefstijlplan waar jij je in moet kunnen vinden. Een persoonlijk plan bestaat uit een voedings-, beweeg- en ontspanningsadvies. Meestal houd je op verzoek van mij gedurende een korte periode een aantal registraties bij om jezelf en mij meer inzicht te geven in je huidige eet-, beweeg- en slaapgewoonten.

Bij het maken van een voedingsplan is het uitgangspunt jouw principes en wensen op gebied van voeding. Het gaat erom dat je dagelijks voldoende eet en drinkt, verder heb je iedere dag een minimale hoeveelheid aan voedingsstoffen, vitamines en mineralen nodig. Dat kan ook wanneer je bepaalde producten liever niet eet, vanuit welke overtuiging dan ook.
Bij het maken van het beweegplan houd ik rekening met je conditieniveau van dat moment. De ACSM en het NISB hebben goede richtlijnen die ik gebruik bij het maken van het beweegplan. Bewegen kan op veel manieren, iedereen is anders. Niet iedereen kan, mag of wil alles doen op sportief gebied. Bewegen zit vaak verstopt in dagelijkse activiteiten en hoeft niet veel te kosten.

Wanneer het persoonlijk plan klaar is, neem ik dat samen met je door, omdat overeenstemming over het plan van aanpak erg belangrijk is!

Ik heb een praktische insteek, ik denk met je mee, probeer mij in je te verplaatsen en van daaruit samen met jou aan een gezonde leefstijl te werken.